Doelstellingen: De leerlingen spelen passagiers op een boot en schipbreukelingen op een eiland, waarbij inleving en beleving centraal staan. Ze beelden golven uit, gevaarlijke dieren, handelingen met voorwerpen en emoties...
Doel van de lessenreeks: De leerlingen leren clowns en deftige dames en heren te spelen, ze leren hun gezichtsmimiek te gebruiken, vergroten hun emoties, leren een scène te bedenken en...
Doelstelling: De leerlingen laten locaties zien in de vorm van tableaus vivants met bijbehorende emoties en een gebeurtenis die zich daar afspeelt in 3 stappen. Ze verbeelden verschillende plekken aan...
Doelstelling: De leerlingen spelen de rollen van uiteenlopende dieren, waarbij ze het gedrag, het handelen, het reageren, de typische eigenschappen en de status van de dieren ontdekken. Ze leren de...
Doelstelling: De leerlingen leren diverse rollen te spelen, rond het thema familie. Ze bedenken een reeks handelingen vanuit een beroep en leren tableaus vivant te maken met expressie en mimiek...
Doelstelling: In deze reeks wordt vooral gewerkt aan improvisatietechniek. Hoe kun je in het moment spelen? Daarbij is samenspel een van de belangrijkste componenten. De leerlingen maken tableaus vivants in...
Doelstelling: De leerlingen leren een rol op te bouwen geïnspireerd door foto’s waarbij aandacht is voor de houding, manier van lopen, mimiek, gebaren, bewegingen en stem. Vervolgens maken ze met...
Doelstelling: De leerlingen maken kennis met zes verschillende tv-genres en de daarbij behorende speelstijlen: journaal, sport, soap, reclame, horrorfilm en vechtfilm. Ze leren spelen vanuit de speelstijlen en leren gebruikmaken...
Les 1:In deze eerste les gaan de leerlingen dansen op het gefantaseerde strand. Ze maken afwisselingen tussen op één plek en door de hele ruimte bewegen. Hierbij oriënteren ze...
Les 1:De leerlingen onderzoeken hoe ze met hun handen op verschillende manieren kunnen dansen en ervaren de zeggingskracht daarvan. Dit doen ze alleen en in tweetallen. Ontdekken en ervaren...
Les 1:De leerlingen warmen zich op door middel van geleide improvisatie. Vervolgens wordt er ingegaan op golven met het lichaam en stopdans. De les wordt afgesloten met een reflectie....
Les 1:In deze les behandelen we muziek en dans uit Afrika. De leerlingen ervaren hoe ze afzonderlijke lichaamsdelen kunnen bewegen en gaan zelf een ritme creëren. Hierbij draait het...
Op deze website maken wij gebruik van functionele en analytische cookies en social media buttons. Welke cookies met welk doel worden gebruikt kun je lezen in onze privacyverklaring. Sluiten